Subject: Narkootiliste ainete nimekiri
From: "Katrin Kiisk" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Wed, 19 Jun 2024 12:22:18 +0300

Tere

Teie küsimus on poliitikakujundamise teemal. Meie teada praegu käivad
arutelud ministeeriumide tasemel uute narkootiliste ja psühhotroopsete
ainete kasutamise kiiremaks piiramiseks. Täpsema info saamiseks palun
pöörduge Justiitsministeeriumisse ja Sotsiaalministeeriumisse.

Rakendusasutusena saame öelda, et praegu saavad ainete keelustamist
algatada erinevad osapooled, siis, kui nende kasutus Eestis tuvastatakse.
Ettepaneku ainete nimekirjadesse lisamiseks kirjutab valmis Ravimiamet
lähtudes paljude asutuste (Eesti Kohtuekspertiisi Instituudi (EKEI),
Tervise Arengu Instituudi (TAI), Politsei- ja Piirivalveameti (PPA) ja
Maksu- ja Tolliametiga (MTA)) saadud informatsiooni põhjal, lisaks
teaduskirjanduse andmed ainete kohta.

Info uute ainete kohta kogutakse kokku nii kiiresti kui saab. Tavapäraselt
kulub ettepanekuni jõudmiseks kuni kuu.

Heade soovidega

Katrin Kiisk

Ravimameti peadirektor

Saatja: Martin Laine <[email-masked]>

Saadetud: teisipäev, 18. juuni 2024 16:36

Adressaat: [email-masked]
<[email-masked]>

Teema: Narkootiliste ainete nimekiri

Tere!

Minu kolleegid on teid hiljaaegu palju tülitanud, sest Delfi uuriv
toimetus valmistub narkootikumidest (ja opioididest) uuriva projekti
avalikustamiseks.

Üks murekoht paljudest, mis intervjuude käigus välja joonistus, oli
narkootiliste ja psühhotroopsete ainete nimekiri.

https://www.ravimiamet.ee/ravimite-kaitlemine/narkootilised-ja-psuhhotroop
sed-ained/narkootiliste-ja-psuhhotroopsete-ainete

Nimelt on vaja sünteetilised narkootikumid sinna manuaalselt lisada. Ehk,
me saame ained lisada sinna siis, kui saame teada, et need liiguvad meie
narkoturul. Nii mõnelgi juhul on selleks hetkeks ju liiga hilja. Näiteks
tõi politsei metonitaseeni. Kindlasti teate, et narkosurmades on
nitaseenid väga olulisel kohal. Kui selle esimesed käitlemisjuhtumid
avastati, ei olnud see justkui ametlikult narkootikumide ametlikus
nimekirjas. Seetõttu juhtus esialgu otsesõnu olukordi, kus politsei pidi
pätid ilma igasuguste tagajärgedeta vabadusse laskma.

*Kas ravimiamet on arutanud seda, kui mõistlik selline süsteem on? Kas
tõesti mingisugust muud varianti ei ole, mis selle süsteemi tõhusamaks ja
automaatsemaks teeks, et me reageerimise asemel ennetaks uusi narkootiume?
Kas silmapiiril on ehk mõni eelnõu, mida poliitikutele meelde tuletada?

Loodan, et saate vastata lähipäevil, ideaalis juba kolmapäeva jooksul.

Lugupidamisega

Martin Laine